Артефакт

Writing headlines / 16 октября 2007 г.

Headlines should interest, inform, intrigue, sometimes entertain. They have to fit the space — and the story. In writing a headline:

  • Read the story thoroughly.
  • Identify the central point. Put yourself in the reader’s shoes: You have read the story and then written the head; the reader reads the headline first, and has no knowledge of what the story is about.
  • Be accurate. Don’t stretch facts, don’t overstate, don’t generalize, don’t mislead.
  • Be fair. Avoid any editorial slant. On controversial stories, ask yourself if both sides will regard the headline as fair.
  • Be absolutely clear. The headline is your store window; watch for possible confusion, ambiguity, or unintended meaning.

To count headlines:

lower case letters 1 caps
except m, w except M, W 2
and f, l, i, r, t, j ½    
       
word space 1    
numerals 1    
punctuation ½    

Head chart (bold and light)

(Helvetica)

(5-column format: 11½-pica column)

  1 col 2 col 3 col 4 col 5 col
14 pt 21. 43.      
18 pt 15.5 32.      
24 pt 11. 22.5 34.    
30 pt 9.5 19. 29.    
36 pt 7.5 15.5 23.5 31.5  
42 pt 6. 12. 18.5 24.5 30.5
48 pt 5.5 11. 17. 22.5 28.
54 pt 5. 10. 16. 21. 26.5
60 pt 4.5 9. 14. 19. 23.5
72 pt 3.5 7. 10.5 14. 17.5
Новости раздела

4 августа 2008 г.
Copy Editing: последняя часть

Ещё на сайте

Библиотека
Языки
Друзья
Канада
Авторский угол

Интернет

CPAN
Citforum
W3C.org
useit.com
Типомания
Code Charts
ру/ководство
Лаборатория dk
WebReference.com
Спецификация Perl
Заметки HTML-кодера
Анатомия Adobe Photoshop
The Apache Software Foundation


Рейтинг@Mail.ru

wordpress statistics

Рейтинг@Mail.ru